Link zowel voor huidige leerlingen als nieuwe leerlingen!
Bestel op beide websites. Eentje voor je boeken en eentje voor het schoolmateriaal.
Voor iedereen die start in september 2024.
Ben je wegens onvoorziene omstandigheden afwezig? Verwittig dan zo snel mogelijk de school. Dat doe je telefonisch via het algemeen nummer 014/20 20 07 (druk optie 1).
Je kan dit ook digitaal melden via Smartschool in het Leerlingvolgsysteem.
Ben je op school en voel je je ziek of had je een ongeval? Meld dit eerst aan de leerkracht. Heb je op dat moment geen les (speeltijd, middagpauze, ...), dan ga je naar het onthaal. De onthaalmedewerker bekijkt of je de school mag verlaten.
Na elke afwezigheid breng je een geldig afwezigheidsattest binnen. Dit kan bij het leerlingensecretariaat of digitaal in Smartschool in het Leerlingvolgsysteem.
Weet je op voorhand dat je met een geldige reden afwezig zal zijn tijdens de schooluren? (Bijvoorbeeld door een doktersafspraak, praktisch rijexamen, ongeval, begrafenis, ...) Dan vraag je een voorziene afwezigheid aan. Je doet dit ten laatste een schooldag op voorhand, maar best zo snel mogelijk.
Gaat het om een afwezigheid wegens persoonlijke of familiale reden, dan kan je bij de leerlingbegeleiding of pedagogische directie terecht.
Achteraf breng je indien nodig nog een geldig afwezigheidsattest binnen of je uploadt dit in Smartschool.
Ben je enkele minuten te laat op school? Dan ga je via de toezichter aan de schoolpoort naar binnen.
Ben je wat later? Dan ga je via de hoofdingang de school binnen en meld je je aan bij het secretariaat.
De toezichter aan de schoolpoort of de secretariaatsmedewerker beslist of je een geldige reden hebt waardoor je te laat kwam. Hij of zij scant dan een code op je smartphone via Smartschool.
Zo weet de leerkracht via Smartschool dat je je hebt aangemeld.
Wie geen geldige reden had om te laat te komen, zal zich de volgende schooldag vroeger moeten aanmelden om 08u05.
Heb je extra schoolmateriaal nodig zoals een cursusblok, turnbroek, werkbroek, werkschoenen of gereedschap dan kan je hiervoor terecht in de webshop van de school. Deze kan je vinden op de website van de school.
Jouw online bestelde en betaalde schoolmateriaal kan je daarna ophalen in het magazijn. De meeste schoolmaterialen zijn op voorraad in het magazijn. Het is niet mogelijk om te betalen in het magazijn.
Het magazijn kan je vinden in het midden van de D-blok op het gelijkvloers. Je kan als leerling terecht in het magazijn op volgende momenten:
Maandag: 8u10 - 8u25
Dinsdag: 8u10 – 8u25
12u35 – 12u50
Woensdag: 8u10 – 8u25
Donderdag: 8u10 – 8u25
12u35 – 12u50
Vrijdag: 8u10 – 8u25
Onze campus is vlot bereikbaar met de (brom)fiets, het openbaar vervoer en de auto.
(Brom)fiets
De ligging van onze school waarborgt een veilig en vlot traject van thuis tot aan onze campus en omgekeerd. Zo kunnen leerlingen via Mol-centrum onze school bereiken via de fietstunnel. Aan de achterzijde van onze campus is een ruime fietsenstalling voorzien waar leerlingen hun fiets of bromfiets kunnen parkeren. Deze stalling is bereikbaar via poort 3 aan de S-blok.
Fietsen = safety first! Maak jezelf zichtbaar in het verkeer door het dragen van een fluohesje en zet je fietsverlichting aan als het schemert of donker wordt.
Openbaar vervoer
Er bevindt zich een bushalte vlak voor de school en eentje op wandelafstand. Je komt dan de school binnen via poort 1.
Het Station van Mol bevindt zich een twee à drietal kilometer van onze campus. Dit traject is een halfuurtje te voet of een tiental minuten met de fiets. Om vlot op je bestemming te geraken, stippel je op voorhand je route uit via de website van De Lijn of NMBS.
Auto
Aan de voorzijde en langs de zijkant van de campus is voldoende parkeergelegenheid voor ons personeel. Als leerling of ouder kan je je auto kwijt op de parkeerplaats van grootwarenhuis Alma. Ook het ophalen van leerlingen gebeurt liefst aan de overkant, zo blijft de instroom en uitstroom van leerlingen aan de poort vrij en veilig.
Voor leerlingen uit de eerste graad start de dag om 8.30 uur en eindigen de lessen om 15.40 uur. Hieronder vind je een algemene dagindeling terug.
Een schooldag op Sint-Paulus ziet er echter niet voor iedereen hetzelfde uit. De leerlingen uit de tweede en derde graad hebben op sommige dagen een achtste lesuur waarbij de schooldag eindigt om 16.30u. Vanaf de derde graad worden de lesroosters soms aangepast in functie van praktijkvakken en stages waardoor leerlingen later starten of vroeger gedaan hebben.
Afgelopen schooljaren hebben we sterk ingezet op een digitale campus Sint-Paulus. Je kan namelijk een virtueel bezoek brengen aan onze school!
Op onze website presenteren we met trots een aanbod met foto’s en filmpjes waarbij je leerlingen en leerkrachten aan het werk ziet. We leiden jou rond doorheen de wandelgangen van Sint-Paulus en tonen jou het beste van onze campus! Op de afdelingspagina's bij het studieaanbod zie je ook enkele video's die de studierichtingen toelichten. Zo kan je al eens binnenkijken op onze campus.
Onze Open dag gaat steeds door in mei.
School lopen op onze campus kostte voor het schooljaar '23-'24 voor een nieuwe leerling:
Dit is het totaalbedrag voor een volledig schooljaar waarin alle kosten omvat zitten.
Meer info over de schoollaptop vind je bij 'ICT' via deze link.
School maken doen we niet alleen. In onze schoolwerking doen we onder andere ook beroep op de overlegorganen leerlingenraad en ouderraad. Rond zorg werken we nauw samen met CLB-kempen en het Leersteuncentrum Kempen.
LEERLINGENRAAD
Beschik je over een dosis organisatorisch talent? Streef je voor meer sfeer op school? Heb je graag inspraak in het schoolgebeuren en wil je samen met andere leerlingen de schoolwerking verbeteren? Dan is de leerlingenraad écht iets voor jou!
Wekelijks kom je samen met enkele medeleerlingen en begeleidende leerkrachten om te brainstormen over bepaalde thema’s en ideeën uit te werken. De voorzitter van de leerlingenraad kan je terugvinden op de pagina 'Wie is wie'.)
OUDERRAAD
De ouderraad is een belangrijke schakel in ons schoolteam en wordt nauw betrokken bij de organisatie en de werking van de school. Verder biedt de ouderraad ondersteuning bij activiteiten zoals de pedagogische praatcafés en organiseren ze allerlei evenementen zoals de taarten- en pizzaslag. De inkomsten hiervan worden gebruikt om leerlingen in financiële moeilijkheden een duwtje in de rug te geven.
Wil jij je als ouder engageren voor onze leerlingen en de school? Aarzel dan niet om de voorzitter te contacteren! De huidige voorzitter van de ouderraad kan je ook terugvinden op de pagina 'Wie is wie'.) Je kan contact opnemen via een bericht op Smartschool naar 'TISP Ouderraad'.
CLB-KEMPEN
Via deze link ga je naar de webpagina van het Vrij CLB-Kempen te Mol.
LEERSTEUNCENTRUM KEMPEN
Via deze link ga je naar de webpagina van het Leersteuncentrum Kempen.
Digitale toestellen vinden vandaag de dag steeds meer hun weg in ons dagelijks leven. Door middel van ons laptopproject en de ICT-lokalen van onze campus kunnen leerlingen optimaal gebruik maken van digitale leermiddelen. Meer info over het laptopproject vind je hier.
Het gebruik van deze middelen is een pedagogische meerwaarde voor leerlingen tijdens de lessen of het huiswerk en dat kunnen we in deze moderne tijden alleen maar aanmoedigen. Daarom streven we naar ‘iedereen een laptop’, waarbij elke leerling een persoonlijke laptop heeft.
Graag hebben we dat je zorg draagt voor je toestel. Gebruik je laptop enkel in de daarvoor voorziene ruimtes op school en bij je thuis. Op de speelplaats en in de overdekte speelplaats zit je laptop veilig opgeborgen in de beschermhoes.
Op sociale media scrollen of Smartschool checken op je smartphone? Tijdens de korte pauzes en middagpauze is dit toegelaten, enkel op de speelplaats.